This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Srod på Megtec Systems AB berättar om varför dem valde EDS
“EDS har bevisat att de håller en hög servicegrad från förfrågan till leverans.”
Hur kom ni i kontakt med EDS, Hur länge har ni jobbat med EDS?
– Det var den Goa gubben Andreas på EDS som hade haft kontakt med vår kollega, och bokat lite Mega-trailers. Vi har jobbat med EDS i lite drygt 1,5 år.
Varför valde ni EDS som er logistikleverantör?
– Vi valde EDS då vi prioriterar smidiga sändningar och personlig kontakt. Det är inga telefonköer och enkelt att både ringa och maila. De har bevisat att de håller en hög servicegrad från förfrågan till leverans.
Vad bokade ni senast med EDS?
– Vi bokade en sjöfrakt till St Thomas 1×20′ container från vårt lager i Arendal. Initialt så pratade vi om LCL men vi landade i att vi hittade bättre ekonomi i att köra en FCL. Vi valde också FCL för att säkerställa kvalitén genom hela logistikkedjan till slutleverans vid St Thomas. EDS hämtade upp containern med simabil för att köras in till GBG hamn, därefter segla skutan ”Guayaquil Express” mot St Thomas. Vid ankomst så gjorde EDS en release på medföljande seawaybill med underliggande original B/L, när godset var klarerat så fullföljde EDS leverans till slutdestination lokalt.
Vad är det som särskiljer EDS gentemot konkurrenterna?
– Enligt vår erfarenhet så är EDS enormt snabba på återkoppling samt de är i tjänst dygnet runt, det går alltid att nå dem och de bryr sig genuint om våra transporter. Samt de har gedigen kunskap om logistik, vilket märkts vid de frågor vi ställt till dem hittills.
Vill du veta vad EDS kan göra för ert företag?
Fyll i formuläret och vi kontaktar dig inom kort.